SYDNEY

Heisann,

Etter vi kom til hotellet fikk vi dusjet og ordnet oss, før vi hoppet i en Uber for å dra til Operahuset. Ubersjåføren var helt på tryne, og kjørte alle andre steder enn riktig vei. Han kjørte feil, endte over brua som har bom, og tok betalt for det?? Så vi skal sende melding til Uber på det. Men etter å ha kjørt rundt kanskje en halvtime, det er bare 2,5 km fra hotellet til operahuset, så fant vi ut at vi var for sultne så vi hoppet ut av bilen og gikk gjennom parken til en restaurant som heter Dumpling & Noodle House. Der ble det dumplings og nudelsuppe til middag, siden vi tenkte det var greit å få litt påfyll av Dumplings før man kommer hjem til Norge.  Når vi skulle gå hjem, ser vi jo at vi allerede var like bort i gaten fra der vi bor, så den uberturen var totalt unødvendig egentlig. Vi gikk hjem, tok ansiktsmasker og drakk litt vin før vi tok kvelden.

Tirsdag var vår første og eneste fulle dag i Sydney, så det handlet om å få kjøpt med det man trenger av suvernirer fra Australia, sett operahuset osv. Jeg kjøper en magnet og postkort fra hvert land jeg besøker, så kan ikke glemme det herfra heller.  Vi spiste frokost på en cafe som heter Detour Espresso Bar, så gikk vi forbi St Marys church, og gjennom parken før vi gikk ned til Operahusrt. Deretter langs promenaden fra Operahuset, til andre siden der du faktisk ser operahuset ordentligt. Sydney er en nydelig by, så det er litt trist at man hadde så lite tid der, men har da en god unnskyldning til å dra tilbake 😉 Vi kjøpte Chai Latte og Cappuchino på en kaffebar som heter Brudo´s Coffee, og satt å nøyt utsikten og drikken. Det ble egentlig bare det området rundt operahuset vi så, siden vi vandret rundt i det området nesten hele dagen.

Etter litt vandring gikk vi tilbake til hotellet, dusjet og pyntet oss litt siden det var siste kveld på backpackingen. Vi tok Uber tilbake til Operahuset, og gikk til en italiensk restaurant som heter Rossini, der vi drakk vin og øl, og spiste ravioli. Vi gikk deretter bort til den plassen vi var tidligere for å se på operahuset når det var mørkt ute. Det var blitt ganske sent, så vi tok en Uber til hotellet fordi vi måtte pakke sekken for siste gang.

På onsdag våknet vi kl. 7:30, pakket ferdig og dro fra hotellet. Det var en laang kø på flyplassen, så jeg fikk det litt travelt men rakk heldigvis å spise litt før jeg boardet flyet, takket være Kjetil. Han løp til McDonalds for å kjøpe en burger slik at jeg kunne få noe mat i magen før en 8 timers flytur til Singapore. Vi reiste ikke sammen siden vi ikke skulle til den samme destinasjonen, og flyet mitt gikk over en time før hans så han hadde tid. Jeg fikk brukt flyturen til Singapore til å skrive på blogginnleggene, og sett en god del filmer. I Singapore møttes vi, og spiste vårt siste måltid sammen på en stund, siden Kjetil er på østlandet i sommer.

Det var litt rart og trist å si hade til hverandre, men det er godt å komme tilbake til Norge også. Etter 4 timer i Singapore fløy jeg 14 timer til Helsinki, så til Oslo, deretter Trondheim. Kjetil mellomlandet i Athen før Budapest.