Phuket

Hellu,

På fredag sov vi lenge før vi bestilte frokost via roomservice. Utsjekk var kl 13, så vi hadde ganske god tid til å ta det med ro før det. Flyet gikk kl 17 så vi dro bare rett til flyplassen. Var der kanskje unødvendig tidlig men vi hadde ikke rukket noe annet før vi dro heller.
Innsjekk gikk fint og vi fant oss en sofa der vi satt noen timer før vi gikk til gaten. Har visst fått et greit sovehjerte på fly nå fordi jeg sovnet før vi hadde tatt av, og det var midt på dagen. Flyturen var i underkant av 2 timer, og vi fløy med Singapore Air. Liker flyselskapet, bortsett fra at de har i overkant mange annonseringer før landing, i tillegg til at det er vanskelig å sove på flyet når det faktisk er natt (som da vi reiste til Singapore).

Utsikten fra hotellrommet på Marina Bay Sands

Da vi landet i Thailand, føltes det ut som at vi landet i Mars 2020 igjen og. Jeg og Kjetil dro til Paris 5 timer før Norge stengte ned 12. Mars 2020, og det var samme følelse nå som da vi landet i Norge igjen etter Paris. Det er temperaturmåling og ALLE ansatte går i full smitteverndrakt.
Man må vise koronapass, Thaipass og negativ test rundt 4 ganger på flyplassen. Alle passasjerene ble plassert på en rekke hvite plaststoler, og måtte vise alle dokumentene våre til noen ansatte for å sjekke at vi har alt. Det hadde vi ikke fordi vi manglet et immigration pass som vi skulle få og fylle ut på flyet, men det hadde ikke vi fått så måtte gjøre det der. Deretter gikk vi til en health declaration, for å vise samme dokumenter som vi gjorde på flyplassen i Singapore, til de ansatte, samme dokumenter måtte vi vise i Immigration også. Etter å ha hentet baggasjen gikk vi ut til et testsenter, der de hadde full smitteverndrakt bak et proxyglass med armhansker ut gjennom proxyglasset, for å ta vår 4 test på en uke. Man må også betale 900 baht for å få egen sjåfør fra flyplassen til hotellet, fordi man er i isolasjon fra man har tatt testen til man får svar. Både i Singapore og Thailand bruker de en app som smittesporing, og der står det «medium risk» fram til du tester negativt. Vi fikk også med 2 tester som vi skal ta dag 5. Føles litt unødvendig med alt det oppstyret, og «medium risk» når vi har 3 doser, allerede testet negativt 3 ganger på en uke, der siste negstive test var dagen før vi reiste og vi har brukt munnbind overalt utenom inne på hotellrommet. Men igjen så er det ikke sikkert alle andre har 3 doser, og så mange negative tester. Savner bare litt hvordan man forholder seg til korona i Norge nå.

Vi tok testen rundt kl 19, og svaret kom rundt 8 timer etterpå så vi satt da i isolasjon ut kvelden. Bestilte mat gjennom noe foodoralignende, og la oss tidlig.
På grunn av all registrering, testing og opplegg rundt ankomst tenkte vi at det var veldig strengt i Thailand, men ifølge en vi snakket med igår var det kun for ordens skyld og at ingen bryr seg egentlig. Det må bare stå skilt om å bruke munnbind, men du trenger altså ikke gjøre det.

I går mårrest åpnet vi testresultatet, og den var som forventet negativ. Gikk til frokost, fikk kjøpt oss simkort i resepsjonen og dro ut for å kjøpe mer solkrem og vann. Etterpå gikk vi til bassenget og solte oss noen timer. Var utrolig deilig med sol på kroppen igjen etter en uke uten. Ble litt rød, men smører godt med aloe vera og after sun. Vi ordnet oss, gikk retning stranden for å finne middag. Vi fant restauranten «Laimai courtyard restaurant & bar» som hadde en enormt god Pad Thai og drinker.
Etter hvert begynte det å høljregne, så da vi var ferdig med maten løp vi retning hotellet og innpå en bar, Ocean View Bar, der vi tok en drink. Vi dro litt videre igjen til Shine Bistro bar,  hvor vi spilte biljard og hadde et par drinker til. Det sluttet å regne, så vi gikk til bargaten. Det var overhode ikke slik jeg hadde sett for meg, men har nå funnet ut hva et PingPongShow er fornoe 😮

Vi begynte å kjenne drinkene ganske godt, så kjøpte noen nuggets fra McDonalds og dro tilbake til hotellet. I dag er planen mer soling, og litt massasje<3