Florida, USA

Hello,

Ut i seneste laget med dette innlegget, da det gikk helt i glemmeboken. Men takket være mammas reiseplan, bilder og Tripadvisor har jeg ganske god oversikt over det meste enda :))

Avreise var mandag 17. Juli, flyet gikk kl. 6 og til København. Der fikk vi tid til en liten nap, jeg og Therese sov ganske greit på gulvet og pappa la seg ned en liten tur også. Fra København var det en 8,5 timer lang flytur til New York, der enkelte sov ganske greit mens andre litt mindre. Da vi landet i New York måtte vi i en passkontroll, som tok så lang tid at vi hadde mistet flyet videre dersom siste fly gikk tidsnok. Det er noe av det mest ueffektive arbeidet jeg har sett på en flyplass før, men vi rakk heldigvis siste fly som var New York – Tampa ettersom det var forsinket. Vi fikk faktisk så god tid at vi rakk å kjøpe med mat og Starbucks. Da vi landet hentet vi ut en leiebil og kjørte til Clearwater.

Etter 28 timer på reise kom vi endelig frem til Barefoot Beach Resort Indian Shores, som er en leilighet med 2 soverom. Da var det relativt fort natta.

Er ikke frokost inkludert her, så måtte ut å handle litt brød, pålegg, og drikke. Jeg og Therese var veldig gira på å teste Target når man først er i USA så vi tvang pappa og Bjørn Erik med på det, mens mamma solte seg. Ellers var det solings ved bassenget frem til kvelden. Vi dro på Salt Rock Grill for middag, veldig god mat og stort utvalg av sjømat og kjøtt.

Området:

Onsdag ble brukt med litt soling og bading, lunsj tok vi på Seabreeze Island Grill, med litt drinker og VELDIG god mat og utsikt. Det er mye sjømat i området, så testet Shrimp Tacos og annet digg.

Lillemor hadde nylig blitt 18 år her

Til middag kjørte vi til en kjempe fin strand, og spiste på en restaurant som heter Palm Pavilion Beachside Grill & Bar. God mat og gode drinker, og helt NYYDELIG utsikt. Bare se bildene under. Anbefaler virkelig å dra på den for å se solnedgangen, hvertfall dra til Clearwater Beach.

Torsdag 20. Juli kjørte vi fra Clearwater til Key West, og brukte hele dagen på det. Er en tur på 8 timer, og med stopp ble det enda lengre.

Stoppet på veien å spiste på en bar som heter Tavern On The Bay, der ble det burger for alle penga. Måtte jo også ha en liten svipptur innom Walmart når man er i statene. Det er altså så store butikker er helt sykt.

Vi endte opp med å bruke litt over 10 timer på turen med alle stopp inkludert, og da vi kom frem sjekket vi inn i en ny leilighet. Denne var på Parrot Key Hotel & Villas. Vi kidsa hadde en egen, mens mamma og pappa hadde en annen. Ettersom det var så sent, spiste vi på restauranten i midten av leilighetskompleksene. Den het The Grove Kitchen & Bar. De hadde god mat og drikke, men det tok ekstremt lang tid før vi fikk maten.

Fredag startet med en kjapp frokost på Kolacha Kitchen, før det ble det tid på stranden. Vi ble kjørt med en bil/taxi fra leilighetskompleksene, siden de gikk x antall ganger i timen til og fra. Sjåføren lever jo omtrent kun på tipsen, er litt rart at man får et slikt tilbud inkludert i med leiligheten, men igjen blir “tvingt” til å betale likevel fordi ansatte tjener så lite i USA. Men det er jo ikke deres feil, så blir bare å betale litt ekstra i tips da.

Til middag tok vi en taxi til et annet område, og gikk rundt litt på en promenade før vi endte med å spise mat på Waterfront Brewery.

Lørdag spiste vi frokost på Goldman´s Bagel Deli, og brukte resten av tiden ved bassenget og i området. Mamma og pappa gikk også til det sørligste punktet i USA, mens vi chillet og var innom noen butikker i området. På kvelden dro vi til Sunset Pier, som hadde masse fine farger. Det ble litt drinker der også hehe. Husker ikke helt hva vi spiste, men vi spiste og så på solnedgangen på Piren. Etter middag gikk vi litt bort derfra, og fant en litt mer livlig gate. Først et stopp for is på Häagen Dazs, før vi gikk å så litt i små sjapper og en kjapp tur innom en bar.

Så måtte vi bare å pakke fordi Søndag 23. Juli kjørte vi til Miami, leverte inn leiebilen og sjekket inn på cruiset som hadde avgang 17.30. Det tok hele dagen fordi vi måtte være ombord minimum 2 timer før det, og det tok 3,5 timer for å kjøre fra Key West – Miami.

Det kommer også et innlegg om det søte liv til sjøs også 😉