Krabi og Phi Phi Islands

Heisann,

På tirsdag dro vi til Krabi med van, og det selskapet vi reiste med irriterte oss ganske greit. Vi booket tid på nettsiden deres kl 11:30, får så en mail om at det kun går kl 7:30. Så vi tenker greit nok må jo til Krabi. Før kl. 6 samme morgen ringer sjåføren for å spørre hvilket hotell vi er på. Noe vi har oppgitt i bookingen, i tillegg skal han ha oss til å dra kl. 7, ikke 7:30. DET er ikke noe man ringer om før klokka er 6 samme morgen. Vi sa nei, 7:30 sto det i mailen og det er mer enn tidlig nok. Han diskuterte litt mer og vi ble enige om 7:15. Det hadde uansett ikke noe å si fordi han kom ikke før 7:40 uansett. Vi ble byttet over i en annen bil etter litt, fordi den gikk til Krabi. Da vi kom til Krabi, kjørte de oss til deres holdested, og skulle ha oss til å kjøpe ekstra tur til Ao Nang for 150 baht per pers. Jeg var så irritert at jeg egentlig ville dra ned i gaten og få tak i en tuktuk, men fant ut at det enkleste ble å ta den siden de dro «straks», og vi orket ikke gå. «Straks» ble til 30 min, og jeg ble mer irritert. Det var en annen i vanen som hadde blitt hentet på Ao Nang kl. 10, og som skulle til Phuket. Han satt på vei tilbake til Ao Nang kl 12 igjen, før vanen kjørte til Phuket igjen. Så det var mye tull der.

Vi ankom tilslutt Krabi Heritage Hotel, nyydelig hotell med fantastisk frokost btw. Vi kom litt før innsjekk var klart, så det ble lunsj på The Coffee Club. Vi dro tilbake til hotellet, sjekket inn og skiftet. Så leste vi oss opp på strender før vi gikk nedover til Longtailbåtene. Vi til en longtailbåt til Railay Beach. Vi lå der kun 2 timer siden vi kom så sent, fordi de har et system om at båtene kjører ikke før det er minst 8 stk som skal reise så vi ventet en time på å få ta båten til stranda. Middag ble på Orchid restaurant.

I går var vi på stranden litt tidligere, så det var lettere å få 8 stk. Vi dro til Railay Beach igjen, gikk over øya til Phra Nang Cave Beach, og solte oss der. Vi fant ut at det var litt mer på øya enn de 2 restaurantene vi så dagen før. Vi kjøpte med snorkelutstyr, og solte oss og svømte der. Stranden var myye finere enn Railay beach (som folk har skrytt veeldig av på nettet), og det var generelt utrolig deilig å ligge på stranden å chille.
Vi spiste lunsj på Skunk Bar og restaurant, og de hadde verdens beeste vårruller. Maten ellers var grei. Det de er best på er nok Happy Shakes eller Happy Pizza. Vi la oss på Railay beach litt, og kjøpte milkshake før vi tok longtailbåt hjem igjen. Vi testet ut bassenget da vi kom tilbake til hotellet, før vi dusjet og chillet litt. Middagen ble ganske sent på Tanta’s.

I dag ble vi hentet 8:40 på hotellet, og var med på båttur til Phi Phi Islands. Guiden var litt gjentakende, og den rekkefølgen som sto på nettet stemte ikke helt overens med virkeligheten. Vi hadde først prøvd å booke med noen litt dyrere da de har færre folk med, men siden vi var de eneste som hadde booket den dagen, og de hadde minimum 6 pax per tur måtte vi finne noen andre. Det ble nesten 30 personer på båtturen, som var liiitt i overkant mange. Man føler ikke at man ser de mest unike stedene når man går rundt på Maya Bay med over 100 andre mennesker og det er 30 stk i båten.

Likevel ble det en bra tur, og vi fikk snorklet og badet en god del. Vi var innom Maya Bay, Pi Leh Lagoon, kjørte forbi Viking Cave og Monkey Beach. Under snorklingen så vi klovnefisk for første gang i virkeligheten, noen regnbuefisker og masse sjøpølser. Var utrolig fint å svømme rundt, men det var litt for mange folk rundt oss. Vi stoppet på en strand på Ko Phi Phi Don og fikk lunsj, før vi kjørte til Bamboo Island for å snorkle mer.
Siden vi har vært så mye i saltvann i dag, så har vi fått greit med farge<3 Vi kom tilbake til hotellet, tok et bad i bassenget og gikk på rommet for å dusje og chille. Middag ble på Crazy Gringos, et meksikansk sted der de hadde gratis tequilashot eller margarita ved kjøp av burrito. Så da ble det burrito og margarita til middag. Var veldig digg med en liten avveksling fra Asiatisk.

Her fra Maya Bay. Har ikke hatt telefonen på meg idag siden vi har vært mye i vann, men har en god del på GoProen. Må lære meg å redigere det så jeg kan få laget videoer fra Sri Lanka og Thailand.