Hikkaduwa

Hellu,

I dag startet dagen med frukt og omelett på hotellet i Colombo, deretter dro vi til togstasjonen for å dra til Hikkaduwa.

Gåturen dit ble plutselig mye lengre enn google maps viste dagen før, så vi hoppet i en tuktuk med sekkene på fanget. Da vi kom til togstasjonen ble vi guidet inn på en turist informasjon, og han som satt der mente vi var alt for sene ute ettersom det var et lokaltog og det var 15 minutter til toget kom, og sa at neste tog kom om 4 timer. Derfor ville han heller planlegge togturen vår fra Ella til Kandy. Når jeg spurte han hvordan man da kom seg til Hikkaduwa, og DA kom det fram at det går jo an å prøve å rekke toget, men at han ikke kunne garantere noe siden det bruker å være fullt. Vi gikk ut og fikk kjøpt billettene, for hele 9NOK, og gikk til parongen. Toget rakk vi, og vi fikk sitteplasser sammen tilogmed. Togturen var vell på 2,5 time tror jeg, og var en fin tur sett bort i fra hvor klam man ble i skinnsetene i 30 grader. Fascinerende å se alle som prøver å selge alt mulig fra nøtter, til bøker om fugler, fersk frukt og friterte reker.

Gjestehuset vi har leid i Hikkaduwa ligger ca. 3 km unna sentrum, så det ble tuktuk dit også.

Vi fikk sjekket inn bokstavelig talt like etter vi gikk ut av tuktuken. Rommet er stort og det er godt med air condition, badet er og stort og fint. Etter vi sjekket inn tok vi med badetøy, og gikk til sentrum for å spise lunsj og ligge på stranda. Hikkaduwa Beach var veldig fin, men det trekker jo ned at sola såvidt skinner gjennom skyene..

Ble på stranda noen timer, før vi dro hjem for å dusje av sand og skifte til middag. Etter en liten nap så dro vi til Thambili Cafe & Juice Bar, en restaurant jeg hadde sett tidligere fordi den hadde så søte skilt. Det viste seg å være en skjult perle😍Nydelig mat og bord like ved stranden, og utrolig hyggelige de som jobbet der. Det er en del insekt her, og da er det greit å ha med en som kan fange og få de unna. Kom en flygende bille som falt ned på bordet vårt 3 ganger, og Kjetil knipset det vekk <3 Han fanget også en firfisle som kom på badet i Colombo, og slapp den ut på verandaen.